مشاوره بلوغ و نوجوانی

 یکی از مهم ترین سنین انسان سن نوجوانی محسوب می شود. گسترده ترین تغییراتی که یک انسان تجربه می کند در دوان نوجوانی صورت می گیرد که همین نکته باعث بحران های هویت نوجوانی، ناسازگازی و مشکلات فراوان دیگری می شود که نیاز به بررسی و رسیدگی از طریق مشاوره نوجوان دارد. موارد بسیار زیادی گزارش شده است که در این سنین نوجوان، رفتار های غیرعادی از خود نشان می دهد یا رفتار های منفی را به خود جلب کرده است. این موارد در سنین نوجوانی باید مورد هدایت و کنترل قرار بگیرد در غیر این صورت به بحران غیر قابل حل تبدیل می شود. برای داشتن یک نوجوان سالم، مشاوره نوجوان حضوری بهترین گزینه است.
مشاوره به نوجوانان کمک می کند تا نگرانی هایی را که ممکن است در رشد اجتماعی، عاطفی یا شناختی آن ها تاثیر بگذارد، کشف کنند. روند درمان به آن ها این فرصت را می دهد تا احساسات دشوار یا گیجی خود را در یک محیط امن با مرزهای مشخص ابراز کنند.
مشاوره دوران بلوغ به نوجوانانی که در دوران بلوغ هستند کمک فراوانی کند زیرا در جلسات مشاوره بلوغ، روانشناس می تواند به خوبی با خلقیات نوجوان آشنا شده و علاوه بر بررسی میزان خلقیات وی در طی دوران بلوغ، به وی در کنترل احساسات، طرز تفکر و نوع رفتار و… نیز کمک کرده و نوجوان بتواند تاثیرات بسیار موثری را از این جلسات بهره مند گردد.

نوجوانان می توانند از مشاوره بلوغ نوجوانان برای بحث در مورد موضوعات مختلف بهره مند شوند، نوجوانان در این دوره از زندگی وارد مرحله ی بلوغ می شوند که مرحله ی بسیار حساسی برای خود نوجوان و والدین اوست و می تواند مشکلات و چالش هایی را بخاطر تغییراتی در رفتار و فیزیک نوجوان همراه داشته باشد .
اینکه آیا نوجوان شما از نظر معمول کمی بد خلق تر به نظر می رسد یا در مدرسه مشکلاتی دارد ، می تواند دلیلی برای مشاوره بلوغ نوجوانان باشد. تشخیص اینکه آیا نوجوان شما می تواند از کمک های حرفه ای بهره بگیرد ، دشوار است. مطمئناً برای وقایع درحال تغییر زندگی یا نگرانی های اساسی، مشاور نوجوان می تواند کمک کننده باشد.  
ملاقات با یک درمانگر می تواند از تبدیل شدن مشکلات جزئی به مشکلات اساسی جلوگیری کند. اگر فکر می کنید نوجوان ممکن است از صحبت با یک مشاور سود ببرد، حتما برای آن اقدام کنید گاهی، چند جلسه درمانی کوتاه مدت می تواند تفاوت زیادی در بهبود کلی حال نوجوان شما داشته باشد.

مرکز مشاوره نیکان این محیط امن را با داشتن کادری متخصص برای شما عزیزان فراهم کرده است با ما در ارتباط باشید.