مشاوره جنسی

مشاوره جنسی نوعی مشاوره روانشناسی تخصصی می باشد که برای کمک به افراد یا زوجین با هدف درمان مشکلات جنسی طراحی شده است. از طریق مشاوره جنسی می توان به عوامل پزشکی، روانشناختی، شخصی یا بین فردی که بر روند سلامت جنسی تاثیرگذار می باشند رسیدگی کرد. به طور کلی هدف از مشاوره جنسی کمک به افراد برای عبور از چالش های جسمی و عاطفی برای داشتن رابطه جنسی سالم و با کیفیت می باشد . اختلال عملکرد جنسی شایع است . در حقیقت بسیاری از زنان و مردان در طول زندگی خود نوعی اختلال عملکرد جنسی را تجربه کرده اند.  
همانطور که شما هم می دانید، رابطه جنسی از پایه های اساسی زندگی مشترک سالم و طبیعی می باشد و همچنین صمیمیت جسمی و عاطفی نیز از قسمت های اساسی سلامتی شما هستند. هنگامی که اختلال عملکرد جنسی رخ می دهد، داشتن رابطه زناشویی ممکن است دشوار شود و مشکلاتی را در روند عادی زندگی مشترک شما ایجاد کند.
مشاوره جنسی می تواند به شما کمک کند تا چالش های جنسی خود را از نو تنظیم کرده و رضایت جنسی خود را افزایش داده و یا آن را بازیابی کنید.
و‌همچنین می تواند به شما در حل مسائل مختلف جنسی از نگرانی درمورد عملکرد جنسی تا مشکلاتی در برقراری رابطه جنسی کمک کند .
نمونه اختلال جنسی فوت فتیش:
پژمان ۳۵ ساله دارای اختلال جنسی فتیش پا، بسیار نگران و‌ مضطرب از عملکرد نامناسب خود در یک جلسه بسیار حساس شغلی به مرکز مشاوره مراجعه کرد پژمان بیان کرد که در جلسه ای که درشرکت با یک خانم داشته بطور ناخواگاه و ناگهانی هنگام صحبت کردن درباره مسایل کاری، خودش را زیر آن خانم میبیند که مشغول دراوردن کفش های آن خانم هست و سعی در لمس پاهای ایشان دارد …
وقتی از دوران کودکی پژمان سوال شد اظهار داشت که از همان موقع علاقه شدیدی به دیدن و لمس کردن پاها و کفش های خانم ها داشته است .
فوت فتیش یا کشش جنسی به پاها یکی از رایج‌ترین فانتزی‌‌های جنسی است. در اختلال فتیشیسم پا، فرد با دیدن، بو یا لمس کردن پا تحریک شده و احساس رضایت جنسی می‌کند.
اگر شما یا همسرتان به اختلال فوت فتیش دچار هستید و رابطه‌ی شما از این موضوع آسیب دیده‌است، حتماً باید با یک روان‌شناس متخصص، مشاوره داشته باشید. درمانگر با استفاده از متدهای مختلف علائم و علت این اختلال را بررسی کرده و درمان را آغاز می‌کند.

ما در مرکز مشاوره نیکان به عنوان یک مرکز تخصصی اعتقاد داریم که مسائل جنسی مربوط به روابط زوجین باید توسط متخصص در زمینه جنسی می باشد ،بررسی شود.