مشاوره روان درمانی

روان‌درمانی روشی است که توسط درمان‌گر آموزش دیده به شکل حرفه‌ای، با توجه به اختلال تحت درمان، انجام می گیرد. روان‌درمان‌گری بر دوپایه «رابطه» و «ارتباطات» به شکل کلامی و غیرکلامی استوار است. رابطه‌ای حرفه‌ای میان بیمار و درمانگر است که مبتنی بر اصالت، جدیت، صمیمیت و آزادی است.

روان درمانی به معنای حل و درمان مشکلات و اختلالاتی است که به روح و روان انسان مربوط می‌شود. این روش یک شیوه‌ی درمان است که به شکل تعاملی میان درمانجو و درمانگر انجام می‌گیرد. این روش در بهبود انواع مشکلات روانی مانند افسردگی ، اضطراب و آسیب‌های روحی نظیر از دست دادن عزیزان یا شکست خوردن در عشق قبل از ازدواج، اعتیاد و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند موثر واقع شود.

اختلالات در روان شناسی برای هر شخصی ممکن است در یک سن خاص اتفاق بیفتد. هر کدام از این اختلالات می تواند دلایل خاص خودش را داشته باشد. برای مثال یک فرد ممکن است به علت عدم موفقیت در امتحان دچار افسردگی شود و این مشکل می تواند در تمام طول امتحانات با او همراه باشد. یک سری افراد هم هستند که در دوران کودکی به علت آسیب های خانوادگی با دیدن دعوا ها و بحث و جدل ها در خانواده دچار اضطراب یا استرس شده اند و مثلا به صدای بلند تا بزرگسالی حساسیت نشان می دهند.

روان درمانی یا درمان روانشناختی راهی برای کمک به افرادی است که دچار انواع مختلفی از بیماری های روانی و اختلالات عاطفی هستند. روان درمانی به حذف یا کنترل علائم مشکل زا کمک می کند تا فرد عملکرد بهتری داشته باشد و سلامتی را بالا ببرد. روان درمانی به حل مشکلاتی نظیر اختلال در کنار آمدن با زندگی روزمره، تاثیر آسیب روحی، بیماری جسمی یا فقدان (مثل مرگ عزیز) و اختلالات خاص روانی (مثل افسردگی و اضطراب) کمک می کند. روان درمانی انواع مختلفی دارد و ممکن است تاثیر یک نوع روی یک مشکل خاص بهتر باشد. می توان همراه با روان درمانی از دارو یا دیگر روش های تراپی استفاده کرد.

ممکن است جلسات روان درمانی کوتاه و محدود باشد تا به مشکلات آنی رسیدگی شود یا بلندمدت باشد (چند ماه یا چند سال) تا مشکلات ماندگار و پیچیده برطرف گردد. هدف از درمان و تنظیم تعداد جلسات با مشارکت بیمار و درمانگر مشخص می شود.
رازداری از ابتدایی ترین و مهمترین ملزومات روان درمانی است.

در کل زندگی بسیاری از ما همواره با چالش‌هایی همراه است و مسائلی برای همه ما پیش می‌آید که حل آن‌ها در برخی مواقع برایمان غیرممکن است. تفاوتی ندارد که یک عزیز از دست داده باشیم یا احساس اضطراب بر ما غلبه کرده باشد، در هر حالت باید بدانیم هر مشکل غیرقابل حلی که زندگی ما را تحت الشعاع قرار داده با مراجعه به بهترین مشاور و مشاوره گرفتن از او قابل حل خواهد بود.

مرکز مشاوره نیکان بطور تخصصی و حرفه ای با هدف بهبود و حل تمامی این مشکلات در کنار شما عزیزان  می باشد.