مشاوره فردی

مشاوره فردی شامل همکاری فرد با یک مشاور یا روان شناس برای دستیابی به اهداف خاصی در جهت تغییر می باشد. فرآیند مشاوره فردی می تواند بسته به روش درمانی و ویژگی های مشاور و مراجعه کننده آن و نگرانی های خاصی که مطرح می کند، متفاوت باشد.

رضا مرد جوانی است که به خاطر درد در ناحیه قفسه سینه و تپش قلب زیاد برای معاینه پزشکی به بیمارستان مراجعه نموده چون نگران بود و فکر میکرد دچار مشکل قلبی است. پزشک در آزمایش های بدنی هیچ نشانه ای از اختلال قلبی پیدا نکرد. رضا بسیار مضطرب و پریشان بود او در حالت طبیعی منضبط و دارای اعتماد به نفس است. ولی هنگام خارج شدن از خانه بسیار مضطرب و نگران است به طوری که بیشتر زمان خود را در خانه سپری می کند .ولی با وجود این مشکلات، عملکرد اجتماعی و شغلی او مختل شده است. او در خصوص بهبود مشکل خود به روانشناس ارجاع داده شد .

روش‌های درمانی مختلفی وجود دارد که مشاوران ممکن است از آن ها برای رفع چالش ‌های فردی استفاده کنند، اما مهم‌ ترین عوامل در اثر بخشی مشاوره مشارکت صادقانه و فعال مراجعه کننده در فرآیند و کیفیت رابطه بین او و مشاور است. مخصوصا اینکه فرد احساس کند که کاملا توسط مشاور درک شده است. همین امر منجر می شود که فرد متعهد شود تا در زندگی روزمره خود روی چیزهایی که با مشاور در مورد آن ها گفتگو کرده است، فکر کرده و به آن ها عمل کند.

مشاوره‌ی فردی یک فرصت شخصی است که در آن شخص، حمایت و تجربه رشد را در طول زمان‌های سخت و چالش‌ برانگیز زندگی دریافت می‌کند. مشاوره فردی، می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها و جنبه‌های زندگی شخصی، مانند کنترل خشم، افسردگی، اضطراب، استرس، حملات وحشت زدگی (پانیک)، سوءمصرف مواد، ازدواج، مشکلات جنسی، مشکلات والدین و تربیت فرزند، مشکلات ارتباطی و اجتماعی، مشکلات مدرسه و مسائل شغلی و … کمک‌کننده باشد.

مرکز مشاوره نیکان، متخصص در زمینه حل و بهبود مشکلات فردی با داشتن کادری مجرب و با تجربه در خصوص تمامی موارد ذکر شده در خدمت شما عزیزان است .