مشاوره فرزند پروری

یکی از نکات حائز اهمیت که یک مشاور کودک به آن توجه نشان می دهد میزان اثر پذیری فرزندان از والدینشان است. از این رو والدین باید در رابطه با نحوه تربیت فرزندان اطلاعاتشان را افزایش دهند .مشاوره فرزند پروری علاوه بر آموزش اصول درست تربیتی و رفع نواقص رویکردی تربیتی والدین، به آن ها راهکار های برخورد با فرزند و بهبود روابط خانوادگی را آموزش می دهد.
از مهمترین دلایل اهمیت مشاوره فرزند پروری، مزیت تربیت کودکان بر اساس اصول روانشناسی می باشد. پس از شرکت در جلسات مشاوره و صحبت کردن با مشاور  شما راهکار ها و اصولی تربیتی را می آموزید که در تحقیقات علمی روانشناسی ثابت شده اند. آمارها نشان داده که اغلب والدینی که از این تکنیک ها برای تربیت فرزندان استفاده می کنند، نتیجه آن را در رفتار ها کودکانشان مشاهده می کنند.
با تربیت کودکان، در واقع در حال آموزش آنان هستید و قالب های رفتاری و اصول فکری کودکان را شکل می دهید. به همین دلیل، لازم است که والدین با کنترل احساساتشان شرایط را بهتر مدیریت کنند و کودک را به نحوی تربیت کنند که در رویارویی با مشکلات آینده خود بهتر عمل کند.
از آنجایی که کودکان، به خصوص در سنین پایین تر، از والدین خود تاثیر می گیرند، والدین باید با افزایش اطلاعاتشان در مورد نحوه تربیت فرزندان و نحوه رویارویی با مشکلات مختلف دوران کودکی الگوی بهتری برای فرزندشان باشند.
مشاوره تربیت فرزند تلاش می کند علاوه بر آموزش اصول درست تربیتی و رفع نواقص رویکرد تربیتی والدین، به آنها راهکارهایی برای برخورد با فرزندان و بهبود روابط خانواده آموزش دهد.

در طول مشاوره، در مرکز مشاوره نیکان، ابزارهای مورد نیاز برای عملکرد بهینه فرزندانتان را در خانواده فرا می گیرید و به طور تخصصی مشاور، راهنمایی و پشتیبانی لازم را در ارتباط با ایجاد یک تجربه پایدار و سالم برای فرزندتان فراهم می کند.